Monday, January 3, 2011

Permulaan 2011 dgn SAKIT



Salam,

Hari ni dah masuk hari ke3 dlm tahun 2011..so mcm mana? ternyata hari ini iaitu 3hb Januari 2011 bersamaam hari Isnin, ramai yg menulis status mereka di FB atau men"tweet" di Twitter bahawa mereka benci hari Isnin...malas nak kerja la dan sebagainya..almaklumlah lama kot cuti..dgn cuti tergempar yg diberikan oleh PM sempena kemenangan skuad Malaysia terhadap skuad bolasepak Indonesia...kerana itu cuti menjadi 3 hari...dan ada juga yg telah apply cuti tahunan lebih awal sempena nak menghabiskan akhir tahun bersama keluarga dan insan tersayang....bila dah cuti lama ni..mulalah malas nak bekerja semula kan...
Tidak pula pada Adie, sbb cuti atau tidak adalah sama bagi Adie sbb Adie wat bisnes sendiri..infact sehari selepas celebrate New Year, Adie terus buat kerja Adie...sebenarnya Adie rasa otak Adie tak berhenti duk fikir pasal kerja, pasal projek danmcm2 lagi...yela, kerja macam Adie ni kalau tak dpt cari projek so takdela income..tak sama mcm org yg makan gaji....

Di akhir tahun 2010 Adie agakkepenatan dan tido tidak memnetu danmungkin kerana itu juga di awal tahun 2011, Adie kena migrain yg pertama untuk tahun ni...Ahad lepas iaitu semalam, sedang buat kerja kat rumah kawan, kepala Adie sakit sgt...kali ini kepala sakit di bahagian tengah...kalau di bahagian tengah, Adie tahu sgt la migrain Adie nak dtg dan panadolbukanlah lawannya....nasib baik dlm beg Adie memng ada standby ubat...so telan la ubat tu dan berehat sebentar...seketika berbaring disofa, terasa sakit makin berkurangan..ku sangka cerah hingga kepetang rupanya hujan ditengahari...sakit ADie masih tidak sembuh..ketika nak balik ke Shah Alam dari Sri Hartamas, kepala Adie masih sakit yg teramat sgt....kalau perkara begini berlaku hanya katil dan tido sahaja yg mampu melegakan Adie...dalam perjalanan pulang Adie telan lagi satu ubat dancuba berehat...

Samapai dirumah, tanpa memikir apa2..nak mandi ker tukar baju ker..Adie terus ke bilik tido dan tido di atas tilam..tutup semua lampu...padahal Adie ada kerja untuk disiapkan memandangkan kerja itu perlu disiapkan untuk keesokkan harinya...tapi nak wat camna, Adie tak tahan dan terus keboommm tido...nasib baik Adie dpt tido dgn nyenyaknya dan kepala Adie dah elok...sakit kepala sudah hilang....

Sakit kepala hilang tapi sakit lain pula yg dtg...Sekarang ni Adie sakit dlm mulut kerana ulser..uwaaaaaaaaa...byk dugaan tapi sabar jela...bila Adie fikir2kan...tuhan saja duga Adie dan ADie pasti ianya untuk menghapuskan dosa2 kecil Adie...byk buat dosa Adie ni..hehehe...but itu tidak akan mengjadi halangan untuk Adie bekerja..selagi termampu Adie akan bekerja...dan selagi Adie termampu Adie nak memperbanyakkan ibadah Adie...

Sakit lain mungkin Adie mampu bertahan tapi sekiranya ianya melibatkan kepala dan tulang belakang Adie..ADie hanya mampu bergantung kepada ubat sahaja dan berdoa agar Adie dikurangkan kesakitan...so ubat sentiasa standby dlm beg..kekadang tertinggal gak ubat sbb Adie selalu bertukar beg setiap kali keluar...

So tahun 2011 ni berharap,kesihatan Adie tidak terganggu...AMIN

Salam sayang,
-ADIE WARIDI ADANZ HAMDAN-

2 comments:

DanieL AdiE said...

jage la kesihatan ya..


Latest Entry:
http://danieldeadie.blogspot.com/2011/01/my-header-contest.html

Adie Waridi said...

baiklah cikgu..tq for ur concern