Wednesday, November 17, 2010

Adie waridi & Aidil Adha 2010



Salam,

Tuduhan : Menqurban seekor unta
Tarikh : 17.11.2010 Rabu
Masa : 8.00pg
Tempat : Rawang


SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA Adie ucapkan kepada semua terutamanya keluarga Adie yg berada di Perak, teman2 sepembelajaran Adie, teman2 di laman sosial, pelanggan2 Adie dan juga kepada pembaca2 setia blog Adie ni..

Dah Raya Qurban...sekejap masa berlalu kan..rasa mcm baru jer sambung Raya Aidilfitri...tapi itulah hakikatnya dan kita semua dah menghampiri penghujung tahun 2010...

Raya Qurban tahun ni Adie tidak balik ke kg di Ipoh...tapi bukan Adie saja yg tak balik, kakak Adie yg duduk kat Rawang pun tak balik...so tahun ni Adie beraya bersama keluarga kakak kat Rawang...

Malam semalam semua rakan rumah sewa Adie balik kg masing..Pada mulanya mcm malas nak pergi rumah kakak pada waktu malam dan ingat nak dtg selepas solat raya jer pagi tadi, tapi rasa mcm lonely lak..so nasib baik hmate Adie tinggalkan kereta kat Shah Alam, so boleh juga Adie guna bawa balik ke Rawang dan akhirnya Adie mengambil keputusan balik Rawang pada sebelah malamnya...sampai rumah kakak, kakak masih lagi memasak rendang bagai..Adie pulak kepenatan sbb seharian dah kuar settlekan kerja..so jawapnya terus tido...

Pagi ni, solat sunat kat Masjid di Bandar Country Homes Rawang..nasib baik dekat jer ngan umah kakak..jalan kaki pun boleh..ramai sungguh orng..nyata ramai juga yg tak balik ke kg halaman..mungkin kerana cuti yg tidak mengizinkan...kerana dah terlambat dan orang ramai, Adie dan anak buah solat di satu sudut yg agak sempit kerana kepadatan orang...apapun selamat susah solatnya...

Akak masak nasi impit berkuah kacang, rendang daging & ayam, lemang dan sebagainya...rasa lain juga sbb selalunya adik beradik yg lain ada tapi kali ni kami berdua..Adie dan keluarga kakak..sempat la telefon mak masa makan wish raya kepada keluarga...keluarga Adie yg lain sepatutunya beraya kat Rawang ni tapi x jadi sbb keluarga mentua belah abg dtg Ipoh, so terpaksa la batalkan...kalau tak pasti meriah walaupun hanya sehari jer raya...

Raya qurban selalunya org pandang sebelah mata, tidak semeriah raya Aidifitri...tapi bagi Adie ianya sama penting...kita selalu di ingatkan dgn kisah Nabi Ismail a.s dan nabi Ibrahim a.s setiap kali pergi solat sunat Aidiadha, tapi sejauh mana kita menghayatinya..erti perngorbanan yang sebenar...

Adie masih tidak pasti sejauh mana tahap pengorbanan Adie terhadap agama, bangsa, negara dan juga keluarga tapi Adie pasti ada yg Adie telah lakukan mengikut tahap kemampuan Adie sendiri...tapi pengorbanan Adie mungkin tidak sehebat anda semua...tak kira ianya besar atau tidak, ianya tetap sebuah pengorbanan...bagi Adie, Adie masih berharap pengorbanan yang Adie lakukan selama ini akan Adie dapat hasilnya dlm masa terdekat ini...pengorbanan yg Adie lakukan terhadap masa depan Adie sendiri...InsyaAllah...

So dikesempatan ini sekali lagi Adie nak ucapkan SELAMAT MEYAMBUT HARI RAYA AIDILADHA kepada semua..Kepada yg bercuti panjang selamat bercuti dan kepada yang bakal pulang dari bercuti hari, diharapkan anda memandu/menunggang kenderaan anda dgn cermat dan selamat...


Salam sayang,
Adie Waridi Adanz Hamdanz

1 comment:

AdiE said...

dr ADIE kepada ADIE:

~ SALAM AIDILADHA....

latest entry:
http://danieldeadie.blogspot.com/2010/11/hanya-padamu.html