Meeting Post Mortem & Kisah di A&W
Salam,
Tanggal 27hb, aku habiskan masa dgn meeting post mortem event paintball last saturday...meeting yg berakhir waktu makan tghari berjalan dgn lancar...beberapa perkara berbangkit dan juga perancangan tuk venue yg seterusnya dan beberapa tuk idea event tahun depan...byk yg perlu kompeni Adie belajar...apa yg pasti segalanya mesti dicuba agar kita tahu tahap kemampuan sendiri...untuk perancangan UiTM XLINK PAINTBALL FUN GAMES 2010, masih ada 3 venue akan dijalankan yg mana bermula dgn zon Utara, Timur dan akhirnya Selatan...sekarang ini kompeni Adie akan mula sibuk merangka perjalanan acara tersebut sebelum kami mengadakan press conference pada waktu yg terdekat...dan Adie juga berharap akan mendapat beberapa sponsor dariapda pihak swasta, kerajaan atau individu...Doa Adie agar segalanya berjalan dgn lancar dan berhahrap ianya akan dijadikan acara tahunan..InsyaAllah...
Habis meeting, Adie sibuk menguruskan hal berkaitan P1MAX memandangkan account kena suspended sejak semalam...segalanya selesai di kompleks PKNS Shah Alam...masa beralu dgn pantas, so nak makan nasi campur mcm dah takde jer..akhirnya Adie makan di A&W Sec7...so ni kiranya dah bermula taopic ke2 tuk entry kali ni..KISAH DI A&W..
Buka apa sgt, tapi Adie just tak berapa suka dgn sikap client ni..kisahnya, di depan pintu masuk A&W tertera notis "roti Sudah Habis'...walaupun Adie baca notis itu, Adie masih masuk dan bertanya..so bernasib baik kerana roti yg habis adalah untuk burger dan bukannya coney dog...so Adie order set coney dog...semasa order tu, ada 1 family dimana hubby dia duk bising hal roti habis ni...tak tahu apa yg dia marah sgt but ada terdengar yg dia ckp dia tak kisah sgt tapi sbb anak2 dia nak makan...so Adie agak mcm erkkk...so kalau dah roti habis, ko cari jela A&W lain kalau nak sgt makan...betul tak?...again Adie tak tahu kes sebenar...then Adie agak bengang lagi bila dia ckp kat manager tu yg dia hanya nak bgitau jer dan bukan nya marah.....apa bukan MARaH?..yg ko tinggi suara samapai semua org leh dgr tu apa?...adakah tu cara yg betul untuk bercakap or memberitahu...itu boleh dikatakan marah...ntahla..ragam manusia...pastu siap nak tunjuk hebat siap ckp yg dia dulu ex manager KFC n tahu cara fast food chain beroperasi...again Adie rasa dia mcm cuba comparekan A&W n KFC...if u think KFC service is much more better, why dont u just go and make order from KFC...betul tak?..masih2 ada modus operandi (betul ker?) diorng....
Malas nak citer detail..again for me masih ada cara yg lain tuk kita memberitahu apa yg betul n tidak..bukan dgn cara meninggi suara...mungkin kita tak kisah berbuat begitu sbb tuk bukan restoran mak napak or famili kita..but pernah ker kita terfikir, what about if that happened to ourself...suka ker tidak org wat mcm tu...yes memng dlm business customer alwiz rite..but sometime they dont.....itu pandangan Adie..coz for me, kita masih ada tatasusila kita..so berbudi bahasa lah..nasihat ini adlah juga untuk diri Adie sendiri k...ahhahaha
Comments