Thursday, December 3, 2009

Masih mencari arah hidup ku




Salam,


Ketika ini Adie keseorangan di bilik seorang teman yang duduk bersebelahan blok Adie..sini lah tempat Adie melepak untuk berinternet (secara percuma selain Adie pergi ker tempat2 yang ada WiFi)....Sejak 4pm tadi Adie di kerusi ini mengadap internet dgn lappy pinjam.....sebelum dtg ke sini, Adie rasa byk benda yg Adie nak wat...cari sesuatu di dalam internet...akhirnya Adie berFB dan membaca blog org....

Ketika ini Adie membaca sebuah blog yg Adie rasakan penuh dgn ragam hidup..setiap org ada cerita masing2, cuma ada yg tidak memilih untuk berkongsi dgn org lain...setelah membaca kisah2 lamanya, Adie berasakan walaupun sesusah apa yg dia hadapi, dia masih meneruskan hidupnya...bukan kisah hidup dia saja yg Adie baca hari ini tapi rakan2 blogger yang lain...adakal Adie rasakan, bestnya kisah hidup mereka ni....ceria saja ....sbb kisah hidup Adie tidaklah seindah yg org keliling Adie sangkakan....kerana Adie selalu saja hidup dalm kepuraan..berpura gembira dgn apa yg Adie lalui...pada hakikatnya hanya Tuhan dan Adie saja yang tahu..

Apapun, hidup Adie perlu teruskan....pernah dulu masa belajar, Adie dgn jahilnya berdoa setiap malam sebelum tido agar diambil nyawa Adie...jahilkan Adie sehinga sanggup berbuat begitu....tapi seorang rakan baik masa blajar berkata kepada Adie....."Sudah cukup ke pahala yg ko lakukan?"....terus Adie terkedu dan berfikir....secara rawaknya, Adie memng banyak sgt dosa...nampaknya Adie ni muka innocent tapi byk kesilapan dan kesalahan yg Adie lakukan..

Habis blajar, Adie ingatkan semuanya aka menjadi senang..tapi ianya tidaklah seperti yg Adie sangkakan....apabila sepanjang hidup, Adie telah membuat satu keputusan yg menyebabkan Adie terpaksa bermula dari bawah semula.....walaupun keputusan itu bakal memusnahkan hidup Adie tapi wat pertama kali dalam hidup Adie ketika itu, Adie rasakan Adie mengawal hidup Adie....memng byk dugaan dari Allah yg Adie terima sejak itu, tapi Adie tidak mahu menoleh ke belakang dan menyesalinya...benda telah berlaku dan Adie pasti ada sbbnya dan hikmahnya...

Di kala hampir memasuki era 30-an, Adie ternyata masih mencari siapa sebenar diri Adie dan apa yg Adie mahukan dalam hidup Adie...tapi yang pasti, Adie ingat kembali semula ke pangkuan keluarga seperti masa Adie rasakan masa kecil2 dulu...di kala Adie akan menangis sekiranya, keluarga tidak membawa Adie keluar bersama...dalam erti kata lain sentiasa bersama....bila dewasa ini, Adie rasakan Adie semakin jauh dari keluarga...tidak hairanlah sekiranya ada seorang sahabat Adie katakan kepada Adie...."Adie seorang yang tidak berperasaan"....ada ketika apa yg dia katakan benar belaka....

Kata2 ayah masih terngiang2 di fikiran Adie...."rasanya dah 4 tahun kamu duduk mcm ni, cuba lah wat sesuatu untuk diri kamu..."......memg betul apa yg ayah katakan dulu, tapi malangnya anak kecilmu ini degil dan ingin meneruskan apa yg di rasa dia inginkan....ada kala sehingga hanyut dlm lautan yg bergelora.....maaf kan Adie ayah,....suatu hari Adie pasti akan pulang dgn kepangkuan mu dgn rasa bangga dlm dirimu ayah....

Sedar tak sedar masa makin pantas, dan sekarang dah nak akhir tahun 2009....Adie masih mencari arah tuju yg Adie mahukan dalam hidup Adie ni....maaf kerana keadaan Adie tidak mengizinkan Adie untuk bersama kawan2 yang Adie sayang dan juga keluarga Adie....i wish i could...just wait, u guys will always be in my heart.....walaupun Adie tidak selalu berhubung dgn anda tapi anda semua selalu berada di hati Adie sehingga akhir hayat Adie...



Salam sayang,
Adie Waridi


P/s: tetiba rasa sedih ngan entry ni, menahan airmata dari menitis ke pipi.....

10 comments:

FirdHaikaL CHinta ilLahi said...

semoga lebih tabah k...
fird doakan adie temui jalan yang terbaik dan diarahkan pada jalan yang terbaik untuk adie...

Arie Anuar said...

ala..jangan la sedih2 adie..
masih lum terlambat lagi nak baiki life adie..
masing2 ada tujuan dalam idup ni..
arie sure adie pun ada gak kan..

..: kAiSaRa AzFaRuL:.. said...

*HUGSSS* ;)

cik EPAL said...

hargai orang yang sayang anda :)

||| PöJìé PööH ||| said...

Abg Pojie yg xpnh lekang dgn senyuman nih ada 1001 rahsia tsemat di hati..
Usah begitu, Pojie ada di sini..
Sentiasa dekat bersama mu..
Perlukan teman utk menangis, panggil lah POjie..
Sbb POjie dah start sayangkan mu sbg mana POjie sayangkah Angah, umpama abg² kandung Pojie sndiri..
Jadi, andai ada kesedihan, diri ini turut mrasakannya..

rAy jR...@...Aliff said...

mr adie...

haha...d0nt wry, 2009 will be g0ne very so0n with0ut we notice it..

and all the memories will be our very past stories...and we h0pe so..


life ain't dat easy s0metimes...but...emm...wat t0 d0..y0u're n0t g0nna sit in the c0rner 0f d kitchen and crying all d time isn't it..?..hehe


s0...lets m0ve 0n..lallalala

AdiE said...

from adie to adie.....

hai dude...life must go on..

Dr. Darren said...

be tough, bro. life starts at 30. yg penting kena happy sll k. ;)

Adie Waridi said...

To firdhaus, arie, kaisara, pojie, cik epal, aliff, adie n darren:
TQ so much for the support. Really appreciate it from the bottom of my heart. I know that some of u i dont even seen yet but, i do really appreciate ur guys concern...TQ so much..love u guys

farish H said...

sedeyh! rizz pon penah merasainya.i know ur feeling kuatkn smgt k !