52nd Merdeka Day



Salam,

Hari masuk la tahun ke 52 Malaysia mengecapi kemerdekaannya....memandangkan ianya jatuh pada bulan Ramdhan, so tiada sambutan seperti tahun2 sebelumnya yg meriah dgn konsert dan pertunjukkan api...

52 tahun adalah satu tempoh yg agak lama....dahulunya bolehla kita definasikan merdekanya kita dari jajahan British tapi kini, erti merdeka itu perlulah seiring dgn perubahan zaman....so bukanlag lagi merdeka dari penjajah tapi sebaliknya lebih kepada memerdekakan diri sendiri,bangsa,agama dan negara dari pelbagai aspek...

Aku jarang sekali turut serta dalam sambutan kemerdekaan sama ada mengunjungi konsert mahupun pertunjukan api di Dataran Merdeka atau sekitar Bukit Bintang...apatah lagi untuk melihat perarakan yg kekadang kala di adakan di Dataran Merdeka...mungkin kurangnya patriotisme dlm diri aku ni....tapi itu tidak bermakna aku tidak cintakan negara aku sendiri...setiap org ada cara tersendiri untuk menghargai negaranya....apapun aku bersyukur kerana masih selamat berada di bumi bertuah Malaysia....

Tahun ni, aku hanya sambut merdeka bersama rakan2 sekolah menengah...tiada apa yg dilakukan hanya menunggu saat tanggal 12....Apapun aku ingin mengucapkan Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan ke 52 Malaysia kepada semua warga malaysia....tidak kira dimana kita berada, seharusnya kita berbangga dgn negara kita sendiri..terpulang kepada individu itu untuk menyatakan kesyukurannya kerana menjadi anak Malaysia...


SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN KE 52 MALAYSIA
MERDEKA! MERDEKA! MERDEKA!



Salam sayang,
I am ..."W"

Comments

Popular Posts