07.07 - Preview Filem " Skrip 7707"

Press Conference "Skrip 7707"


Aku ngan Kak Bette Davis


Helmi the Bogus Circus


Helmi & Jehan


Helmi & Fauziah Ghous


Helmi, Am, Mak Jah & Aku


Helmi, Wenkt & Aku





Salam,

Dapat invitation from Abg Ajami...so Aku, Adik Mi, Am & Wan pun gi la ke Cathay Cineleisure Damansara tuk tgk preview film "Skrip 7707"..Bertolak kul 2.oopm lebih,since dah macam ala2 lewat, Am bawa keta mcm lipas kudung..aku sanggup lepas tgkciter tu daripada hilang nyawa...so berhati2 ketika memandu.Jgn memandu melebihi had yg ditentukan..Tetiba wat pesanan penaja...

Well sampai lewat pun, benda tak start lagi..pastu Wan register kami semua, dapat pass then terus masuk Hall 7...wah siap wat 3 hall ya..ramai sungguh yg dtg...

Actually,aku x berapa gemar filem arahan Prof Madya Razak...sorry to say...but aku tetap g tgk kalau ada jemputanjust tuk aku komen apa yg patut...Ada gimik sebelum tayangan tapi aku rasakan mcm buang masa jer..huhuhu...

Malas nakciterbyk sgt..so aku skip terus kepada konklusi aku citer "Skrip7707"...

keseluruhannya,
1. seperti yg aku jangkakan memng tak best n mencapai standard aku kalau bagi kategori citer seram...P.M Razak selalu kata yg filem dia bunyi best n muzik tuk scene seram kelas gilerla..tapi bagi aku, selalu tak kena timing n terlalu over..berlebih-lebih sound effectnya sampai aku rasa annoyed...

2. Pemilihan pelakon yg aku rasa tidaklah sesuai...terutama Kencana Dewi n Sharifah Shahira...diorang nijadi hantu..tgkjer dah ketawa...diorang boleh bawa watak itu tapi oleh kerana masa sesebuah citer tu singkat membuatkan watak yg cuba di bawa tidak berkesan....

3. Filem ni ada 9 buah cerita pendek dlm masa 1jam lebih...so pengolahan citer n keberkesanan jalan citer terutama tuk menceritakan sesuatu yg seram tidak kesampaian...kita xnak klimak terlalu lambat n kita juga xnak klimak yg terlalu cepat sgt...tapi dlmfilem ni aku tak nampak klimak katner...maybe takde bagi aku....hahahha

4. Berbalik kepada no 2..ia mempunyai kaitan dgn no 3...citer terlalu byk dlm satu filem,masa terhad, so org akan nampak Kencana & Sharifah sebagai pelawak n bukan watak yg dia cuba bawa....tak kesampaian...

5. Ada satu scene dimana aku rasa cam ada perubahan zaman yg x kena...dimana kisah Fasha Sandha gugurkan kandungannya itu...zaman lelaki tu citer ialah zaman sekarang dan muda,tapi bila dia flash back macam zaman 50-an...which is aku rasa cam tak kena jer ngan usia masa zaman sekarang n zaman flash back tu...itu pandangan aku...

6. Apa yg Prof cuba adalah sesuatu yg berlainan terutama dari segi kisah2 yg cuba digambarkan ...kisah yg memng berlaku tapi jrg kita ketengahkan sbb kalau kisah hantujer kita pasti fikir kan pocongla, langsuir la etc...tapi masalahnya,di sebbkan byk sgt citer dlmmasa yg singkat membuatkan citer tu hilang terus elemen seram...

Aku rasa cukupla akungomel hal "Skrip 7707"...kalau korang naktgk aku galakkan as usaha tuk membantu industri senifilem kita..apa2 korang judge la sendiri k....


Pas abis tgk previe, g jap press conference, ambil pic,then g The Curve jumpa kawan then balik...

Bored..




Salam sayang,
I am.."W"

Comments

Popular Posts