Monday, June 8, 2009

Dari Shah Alam - Seremban - Ipoh

Salam,

Setelah apa yg aku lalui, aku membawa diri ke Seremban dan Ipoh..Jumaat lepas aku ke Seremban jumpa seseorang yg aku kenal sejak 5 tahun yg lepas tapi tidak pernah aku jumpai..dia adalah adik angkat aku..aku ni suka wat adik angkat sbb aku ni bongsu..so seronok rasanya dapat curahkan kasih syg sebagai seorang abg...

So aku pas solat jumaat aku naik komuter dari Shah Alam dan terus beli tiket ke Seremban...ni adalah merupakan perjalan paling jauh pernah aku g menaiki komuter...tak aku sangka ramai rupanya org dari Seremban yg bekerja di Kuala Lumpur...sepanjang perjalanan tu takde benda yg menarik kecuali aku meinikmati permandangan sepanjang trip sambil memikirkan hala tuju hidup aku ni..dah mcm terlewatkan memikir hala tuju hidup adie nie...tapi yg menarik perhatian adie masa dlm tren satu kejadian membuatkan adie terfikir...salah seorang penumpang komuter telah diserang sawan..dan org keliling tak tahu nak wat apa..nak call siapa..ini membuatkan adie terfikir bahawa, perlunya CCTV di dalam perkhidmatan pengankutan awam terutamanya komuter dan lrt...bukan takde ni perkhidmatan pelanggan yg disediakan di dlm komuter tapi masalahnya diletak di tempat yg salah..agak tidak strategi n no tu lak ada had masa tuk di panggil...camno tu..tapi nasib baik sawan org tu tak teruk...sampai KL Sentral org tu ok...

So back to my trip..sampai KL Sentral kena tukar komuter laluan Seremban...masa tu org mula balik kerja so packed giler la..kena lah berdiri..sampai serdang baru dapat tempat duk...perjalanan yg mengambil masa 1 jam 30 minit memungkinkan org yg berada di Seremban bekerja di KL dan sebaliknya...

Smapi d Seremban, Kimie jemput aku dgn keta Saga BLM Hitam dia tu..ni lah kali pernah jumpa dia..selama ni hanya bersms dan YM jer..since dah lama kenal membuatkan kami tak kekok sesama sendiri...

Esoknya, aku, Kimie, Adan & Hazrul (diorang ni housemate Kimie yg sporting giler) g Seremban Parade main bowling..lama giler tak main..so kami main 3 game..aku pun turut serta walaupun baru kenal diorang ni...kat sana 2 org lagi kawan Kimie turut join iaitu Khairul dan Zaki....so far dioarang ni byk mulut gak...aku yg mulanya diam akhirnya bersuara gak masa main bowling tu...apapun aku secara overallnya memenangi game tu..hahaha...

Then g makan kat food court..pastu tu Kimie hantar aku kat stesen komuter ygterletak seberang jalan dari Seremban Parade ni...kalau ikutkan nak stay lama tapi Kimie ada hal, so akupun plan terus balik Ipoh..balik kg la..mana lagi....

Sampai KL dalm 3.30pm, ingat nak naik tren tapi tren ke Ipoh jam 9.45pm..so aku bergegas ke Pudu..dapat tiket jam 6.30pm..ada masa dlm sejam lebih , aku pun g KLCC naik LRT Putra...saja jejalan..jejalanla akhirnya aku terbeli baju kat Isetan..kan tgk sale..tension tul...nasib baik takde duit if not abisla...

Smapi Ipoh dlm kul 9pm..abg ambil..mandi n borak ngan my mum then tido..huhuhuhu...kul 4am eletrik putus..aku sedar tapi sbb kemalasan yg melampau walaupun ngah panas au tetap tido cam biasa..teruk giler..yelah aku capek...

Pagi Ahad, kami sekeluarga g Tambun sbb sepupu aku kawin..so bertandang umah lelaki..aku pun tak tahu..so kebetulanla aku balik Ipoh ni...so aku ajak kawan lama Z untuk turut serta ngan famili aku...aku g ngan dia, famili aku terpaksa gerak dulu sbb dah lambat...then famili aku terus k Gopeng sbb ada kenduri kawin lagi, aku tak ikut sok aku n Z balik umh jer..so lepak kat umah..lama aku tak jumpa z ni ..lebih kurang 3 tahun or lebih la..dia makin kurus...

Ptgnya famili aku balik dan kul 8pm diorang bersiap g Rawang..aku malas nak ikut sbb aku baru lagi sampai Ipoh n lagipun aku nak rehat tenangkan fikiran sebelum balik sana n hadpai semula dugaan...

So sekarang aku menghabiskan masa seawal pagi Isnin ni kat cc...update apa yg patut...aku keseorangan n tak makan lagi sbb tadi nak g makan aku jadi segan bila org ramai n aku sorang..huhuhu..nak makan pun segan..susah tul aku

So tu jela kisah aku..hehehe..hope aku balik Shah ALam nanti ngan semangat baru...lapar..ada sesiapa org Ipoh nak teman aku pagi2 buta nie..ahakz...



Salam syang,
I am .."W"

2 comments:

syahza said...

ya ya saya org Ipoh amat berbesar hati kalo ko banjer aku brekfes malangnya aku skang kt johor.. haha..

aMir RaYYaN said...

balik la shah alam cpt..ti ley bfast sama2 lagi..huhuhuh..g kedah nk>???wan mik cuti khamis ni..ley singgah ipoh jap...