Sunday, February 15, 2009

Lagu2 yang bermakna dlm hidup kita

Salam,

Korang pernah tak, bila terdengar satu lagu kat mana2, radio ker, tv ke, internet ker, korang teringatkan sesuatu yg berkaitan dgn lagu itu...or senang ckp lagi lagu tersebut membawa makna kepada anda, mengingatkan anda kepada kisah manis dlm hidup anda ker, sedih ker, gaduh ker, pindah rumah ker, apa2 jela kan....

Macam aku lak sepanjang aku hidup ni (nak 29 tahun) rasanya tak byk sgt lagu2 yg membawa makna dlm hidup aku...mungkin byk tapi mungkin aku tak ingat lagu nya kalau zaman kanak2 dulu ker...hehhehe....

Lagu2 yg ada erti atau yg membuatkan aku teringat kepada seseorang/peristiwa (aku list mana yg aku ingatla..)

1. Graduation - S Club 7
Lagu ini membuatkan aku teringat zaman aku nak habis belajar Diploma di UiTM Arau dan lagu ni jugalah aku jadikan theme song tuk majalah Batch aku masa tu...masa nak blah dari Arau tu, aku layan lagu nie la setiap hari pastu nyanyi kuat2..coz masa tu org semua dah balik kg..


2. Purnama Merindu - Siti Nurhaliza
Lagu ini membuatkan aku teringat pada cinta pertama aku zaman belajar kat Arau dulu...ingat lagi kali pertama jumpa dia masa nak balik kg naik keta api...dah la tak jadi naik tren sbb tren rosak..lastly naik bus yg disediakan oleh ktm...masa tu hujan..huhuhu...mata bertentang mata..tersipu...chewah..dah beranak pinak dah si dia...semoga berbahagia


3. If Your Not The One - Daniel Beddingfield
Lagu ni pun termasuk dlm kategori bercinta la, mcm biasa kini hanya tinggal kenangan jer. Kini hanya teman tapi mesra k..kita tak mungkin bersama...ayat katanya


4. Permintaan Hati & Tanpa - Letto
Lagu ini adalah merupakan lagu kesukaan seseorang yg termasuk dlm senarai yg aku sayang. Dia pernah ckp kat aku yg dia suka sgt lagu ni, dan aku pun carilah mp3 lagu ni dan download..mcm biasa aku akan dgr lagu2 ni agar aku sentiasa ingatkan dia dan bila teringatkan dia dan bila rindu kat dia...gitu....


5. Terima Kasih Cinta - Afgan
Lagu ini adalah kesukaan aku sendiri, tapi ia menjadi lebih bermakna lagi sejak aku memberikannya kepada seseorang yg termasuk dlm senarai org yang aku sayang, dia juga mengakui bahwa, dia mula menyukai lagu itu...ketika berkunjung ke sana menemui dia, lagu ini adalah antara lagu yg dia pasang dlm ketanya selain daripada lagu2 yg pernah aku bg dan lagu kegemaran dia, dan bila kami dgr lagu itu kami tersenyum sendiri...Terima kasih Cinta..cinta aku diterima ker?


6. Ketulusan Hati - Anuar Zain & Rela Setia - Didicazli
Lagu2 nyanyi Anuar Zain memng kegemaran aku sejak dari album pertama, tapi aku lebih suka album yg terbaru...Ketulusan Hati dan lagu2 lain dlm album terbaru beliau memang aku suka n in fact masa beli CD beliau, aku dengar selama sebulan setiap hari..kemana aku pergi aku akan bawa CD beliau..masa tu tak membawa apa2 makna kepada aku, aku cuma suka dgr jer..tapi kini ia akan membuatkana ku teringat kepada seseorang yg juga termasuk dlm senarai org yg aku sayang...kerana lagu itu ditujukan khas kepada aku....manakala Rela Setia oleh Didicazli juga adalah lagu yg ditujukan oleh org yg sama kepada aku...sejak itu aku mula jatuh hati kepada lagu2 Didicazli...tambahan kebanyakkan lagu beliau berkaitan dgn peristiwa yg telah terjadi kepada aku...lagu2 tersebut hanya bertahkta di hati kerana ia hanya membawa kenangan kepada aku sahaja, kerna org yg aku sayang itu bukan milik ku....wah gitu....


7. Teman Terulung - Anuar Zain
Lagu ini aku tujukan kepada org yg juga dalam senarai org yg aku sayang....Terima kasih kerana menjadi Teman Terulung...harap kita akan terus bersahabat walau apapun terjadi....



Bila2 dah list lagu2 ni byk yg berkisar kepada kasih sayang aku..hehehe..jiwang giler....but itula aku..sensitif gak erk aku ni rupanya....nanti aku nak ingat balik la kalau2 ada lagu yg wat aku teringat pada peristiwa seperti jatuh ker, kena marah ker, kena langgar ker...hehehhe....

Macam mana ngan korang lak...ada lagu yg bertahkta di hati?



Salam sayang,
I am ...."W"

8 comments:

hafrey85 said...

nape, nak kena marah lg ker? suka kena marah?

Anonymous said...

Si betul3x tu betul2 mengganggu biji mate la beb...ko nie upin ker?mcm yer2 jerk ko promote cite nie?compius aku nie....ehmmmm

cham's said...

skrg baru i faham, i tak pernah lagi tuju lagu pd org yg i tak "pernah syg". wakakaka, lucu la u ni adie...mn ada org tuju lagu pd org yg kita tak syg? mesti ler pd yg kita syg.....peace!

one love said...

semua lagu best :)

Zakhiri said...

Cinta pertama? jeng jeng jeng...adakah sangkaan ku siapa cinta pertama mu itu tepat? huhuhu..

aku plak suka lagu kaulah segalanya nyanyian hazrul nizam...mengenagkan aku pada......

Adie Waridi said...

hafrrey;
bila kena marah la kita belajar..betul(3x)..hehehe

anony:
huhuhu...aku kroni upin

cham:
apasalahnya kita tuju lagu pada org yg kita tak suka....

love:
semua bestkan..hahaha

zakhiri:
ala ko tahu....erm ko skandal ngan sapa erk....si rock ker...hehehehe

k.A said...

suka lagi no.1 & no. 3! mmg memory gak aarr.hehe

Zakhiri said...

masa skendel ngan rock, lagu hazrul nizam tu xkuar lagik...hik hik hik