Full of invitation


Salam,

Aku baru jer balik dari menghadiri satu majlis perasmian di KL...penat tapi tk sabr rasanya nak memblog.


INVITATION No 01

Tempat : Art City Gallery, Ampwalk, Jalan Ampang Kl
Masa : 12.00 tgh

Majlis : Makan tengahari


Aku sebenarnya tak cukup tido sbb semalam aku tido kul 4pg, then pukul 8 dah bgn dan bersiap tuk hantar kawan aku gi klinik kat sec18, Shah Alam..kaedahnya, member aku ni ada appointment ngan dentist dia pasal pemasangan gigi geraham palsunya...since samapi awal dan kliik hanya buka pada jam 9.30 pg, kami pun breakfast dahulu di sebuah restoran mamak berhampiran. Segala urusan di klinik abis hampir jam 11pg sedangkan aku dah ada janji ngan En Suzlee untuk ker Art City Gallery jam 11pagi...aku pada masa tu dah macm tak nak g lagipun kawn aku ada temankan En Suzlee coz aku rasa nak tido..sambung tido tapi ketuka aku sampai rumah dlm 11.15pg member aku dan juga En Suzlee masih menunggu di bawah blok umah aku..Nak tak nak aku bersiap di atas dan memakai ala kadar jer..tak sempat nak setting rambut...

Di city Art Gallery ni ada sedikit jamuan tghari..yang hadir kebayakkannya adalah org cina kerana pemiliknya adalah cina...leh kira melayu yg ada dlm 6 org saja....ni adalah merupakan kali ker 3 aku dtg ker galeri ini..Pemiliknya Mr Vincent adalah merupakan seorang yg humble dan begitu memperjuangkan art scene di Malaysia ni...semasa majlis itu berlangsung, ada diceritakan sedikit perancangan tuk acara seni tahun depan...pada tahun 2009, Mr vincent merencanakan bahawa adalah merupakan tahun untuk seni, kerana beliau telah merancang beberapa projek seni sepanjang tahun 2009...yang paling menariknya, peluang yg aku ada...dan tidak heran la sekiranya hasil kerjaya aku akan berada di art fair di beberapa buah negara luar.....apa yg aku pasti ianya merupakan peluang yg baik untuk aku melebarkan sayap ke peringkat antarabangsa...aku juga mungkin menyertai satu majlis amal iaitu Art Auction yang akan berlangsung pada bulan Januari tahun 2009...Kutipan hasil jualan lukisan adalah untuk 2 organisasi yang berkaitan dgn kanser dan juga leukimia. Pada jam 3ptg akami pun beransur pulang ke Shah Alam..dalam keta aku tido..heheheheh..penat siot..tetapi sampai jer umah terus terang bijik mata aku ni...sempat lagi la merasa cendol di bawah pohon cemara kat tei jalan menghala ke Bukit Raja Klang....itu adalah antara port tu aku menikmati cendol dan laksa yg sedap...tak caya cuba try test...so hiperbola kan.. dah la cuba, try lagi pastu test lak....









INVITATION No 02


Tempat : Galeri Chandan, Jln Gelenggang, Bukit Damansara
Jam : 8.00mlm

Majlis : Perasmian pameran 'Between the lines" oleh Hasnul J Saidon



habis je lelepak makan cendol segala bagai, aku pun terus balik kerumah. Masa tu dah kul 6 lebih...samapi umah aku terus buka internet..yela nak balas dendam pasal semalam langsung tak leh online, sebab tu aku tido kul 4pg....tgh nak memblog, sedar tak sedar dah masuk mahgrib..apa lagi kelam kabut la aku bersiap, mandi, gosok baju, str8kan rambut bagai....last2, lewat gak sbb sampai jer umah En Seuzlee kena tunggu budak lain lak yg nak join sekali..tunggu punya tunggu tak gak sampai sedagkan masa dah lebih jam 8.00mlm. akhirnya En Suzlee ckp belah jela..apalagi mncanak la member aku membawa keta....dah la mencanak satu hal, pastu satu hal lagi tak pasti mana tempatnya....walaupun membawa map yang aku sempat print sebelum kuar tadi, kami tetap gak sesat....

Kami samapi ketika majlis berlangsung..ucapan artist yang panjang lebar..he3...ini adalh merupakan kai pertama aku dtg ker galeri ini....pameran kali in memaparkan semua karya drawing En Hasnul dari zaman dia belajar sehingga la kini...aku dan member aku Am, masih baru dlm art scene di Malaysia ni, so tak berpa kenal sgt ngan para hadirin terutama artist wlaupun ada beberpa muka yg kami dah biasa lihat di setiap perasmian lukisan...oleh sbb itu juga selesai jer perasmian aku terus makan...yeah makan...ternyata makanan malam ni sedap2 belaka..ala lupa nama katerer dia kalau tak leh pormote dlm blog nie...di samping itu jua, kami turut dihiburkan dgn beberapa buah dendangan lagu oleh En Hasnul sendiri dan juga beberapa rakan artist..










INFO

Pameran Solo oleh Hasnul J. Saidon
15 Dec 2008 - 15 Januari 2009
Galeri Chandan
15, Jalan Gelenggang, Bukit Damansara, 50490 Kuala Lumpur
Masuk percuma



Samapi umah kul 12 lebih...bdn aku penat giler tapi aku tetap memblogging lagi di kala ni walaupun mata dah ala2 manja jer ni

Salam Sayang
Adiewaridi

Comments

Popular Posts