Styling Job : Bosch TVC

Dear my beloved readers,

Hari Ahad lepas ada shootng iklan BOSCH..ala jenama yang jual perkakas drilling tu...Indepent Pictures dapat projek ni...the tempat shooting took place kat sebuah kedai di Jalan Kg Melayu Subang...so call time tuk crew adalah kul 7am...pada mulanya aku tak tak berapa pasti tempat tu..tapi masa tgk map semalam macam tahu jer..tapi dek kerana taknak sesat so aku wat janji ngan abg Dino (the stylist yg dapat job nie..aku hanya asst. stylist) jumpa kat depan Segi College Kota Damansara..so bila dah sampai tempat shooting terdetik la di hati..la kat sini ker...kalau direct dari rumah aku dekat jer....ni terpaksa wat mcm satu pusingan lak...rugi minyak jer...

Iklan kali ni hanya melibatkan 5 org talent saja dan semuanya lelaki..dengan itu secara rasminya ia memudahkan kerja styling..wrap up time kali ni dijangkakan pada jam 7pm..tapi dek kerana ada campur tangan dari pihak agency dan setiap scene kena ambil lebih dari 40 takes..so kami wrap up kul 12pm...aduh 12 jam lebih berkerja...bukan penat apa..penat menunggu kerana fyi, tugas sebagai stylist ni selain daripada menyediakan pakaian yang dikehendaki, pada masa shooting kami bertanggungjawab memastikan pakain dalam keadaan yg elok...sekiranya ada cloth malfunction kena la di ambil tindakan segera mungkin..so kami kena la standby sepanjang shoot tu...if takde malfunction, jawapnya melangot jer la tgk diorang shoot...so leh kata masa terbuang begitu saja la...erm..aku rasa aku kena ada laptop..kalau ada job camni at least sementara menunggu, ada gak aktiviti...leh update blog ker kan...huhuhuhu

Shooting area..yg duk tuk sound man

Ngah set up props

Ni directornya...King woon

yang melentuk tu nama dia Pizza..bukan Pizz Hut k....

yang comel tu crystal..make up artist..dia ni pandai nyanyi lagu melayu n india

Ni la hero2 kita pada hari tu...from left chee kong, alang, darren n& collin

Aku wat2 rajin betulkan pakian diorang

Inter frame lagi..ahakz

Member aku lak interframe


Akhirnya aku termenung menunggu lebih 12 jam...


Dek kerana sampai umah dlm kul 1 am , aku pun pas mandi on9 jap then zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz..so nantikan iklan BOSCH di kaca TV....


Salam
Adie Waridi

Comments

Popular Posts