Pindah rumah baru dengan hair cut yang baru

Dear my beloved readers



New house, Country Homes Rawang


My new hair maaa...ok ker?


Yeah akhirnya pindah rumah...cantik tak tuk umah yang kat atas tu...itulah rumah baru aku. ..umah Semi-D kat Bandar Country Homes Rawang...so sempena perpindahan itu, aku pun tukar la style rambut aku...new look la with a new spirit orang katakan...

Take 2 Part 01 :Yeah akhirnya pindah rumah...cantik tak rumah yang kat atas tu..itulah rumah baru aku..umah semi-D kat Bandar Country Homes Rawang....ooooppppss silap skrip..umah kakak aku..hehehehehe...tapi bab tukar style rambut tu betul k...

Sabtu yang lepas kakak aku berpindah ke rumah barunya di Rawang. So aku n member aku dtg tolon la..bukan tolon pun sbb dah upah org tuk angkat semua barang..aku cuma tolon re arrange jer barang kakak aku nie...Akhirnya kakak aku ada juga umah sendiri setelah sekian lama menyewa di Kepong..alhamdulillah...rumah ni agak besar gak ada 4 bilik tidur..dan aku rasa ianya sesuaila dgn harga yang ditawarkan..rumah ni bukan rumah baru...kakak aku beli atas org sbb owner tu nak pindha kat PJ...kakak aku memng nak mencari rumah tapi tak sangka pulak kat Rawang tempatnya sbb sebelum ni dia suruh aku cari rumah kat area Shah Alam...bila kakak aku dah pindah ni berangan pulak la aku ngan keadaan umah kakak aku...berangan mcm umah sendiri...siap plan kalau dapat umah camtu camna nak dekorkannya...hahahaha..hoping that aku akan dapat rumah sendiri dlm masa 2-3 tahun nie...member2 aku ada yang dah beli rumah sendiri..aku masih menyewa..huhuhu...budget takdela....so sabarla...apapun aku berdoa agar dengan penghijrahan ini, di harapkan agar family kakak aku ni dlm keadaan yang selamat dan bertambah la rezekinya hendaknya...dan kepada rumah lamanya aku berterima kasih kerana menjadi tempat pelindungan buat keluarga kakak aku selama haampir 10 tahun...banyak jasanya...




Anak buah aku Farahana dgn rumah barunya

72..itulah nombornya



Sepanjang berada di Rawang tu, aku sempat juga mencuri masa untuk memotong rambut bersama kawan aku...mana taknya rambut dah panjang..sampai naik rimas..kalau rambut tu lurus n lembut cam model Pantene iklan tu takpela juga ni hampeh..hehehehe...so merayau la kat area rumah baru kakak aku tuk mencari salon..dah akhirnya jumpala salon seperti dlm gambar di bawah nie...namanya Reborn Salon..



Ramai juga yg datang potong rambut mereka di salon ni...dan semua pekerjanya adalah perempuan...amoi yang potong rambut aku ni ramah orgnya..so sepanjang proses memotong rambut aku yg keras ni begitu menyeronokkan...aku bila potong rambut selalunya akan cakap potong pendek dari dulu sbb aku tak tahu nak potong camna..kekadang tu teringin gak nak potong yg mcm ada style tapi aku tak tahu style mana yang sesuai dgn paras rupa ku yg takla bergitu kacak ini...so minta la nasihat amoi ni...amoi ni memberi cadangan agar aku potong nipis di bahagian tepi dan bahagian depan aku diturun manakalai bahagian belakang aku di spike..aku pun tak reti bagi penerangan camna...so tgk jela pic kat bawah nie....


Rambut baru...huhuhu

Aku tak pernah potong rambut camni,,so ni kira kali pertama la..masa mula2 tu mcm tak berapa selesa tapi lama kelamaan aku rasa cam ok lak..coz bila tgk rupa kat cermin..damn i look so different...more younger i think (uwek perasan sendiri)...so apa komen ada..anda suka rambut baru saya ini..suka tak suka silalah tinggalkan komen anda ya...hwa3...bila tgk pic ni aku nampak cam chubby lak...


Salam
AdieWaridi

Comments

Popular Posts