Dari Tg Karang ke Alamanda, Putrajaya



Dear readers



PART 01 : Perkahwinan Atok di Tg Karang

Hari Ahad yang lepas adalah merupakan satu hari yang memenatkan bagi aku...dah la aku ni sejak seminggu ni kurang tido + lagi satu hari yang memenatkan..jawapannya = penatlahhh..apalah..he3..tapi dek kerana kawan aku si Atok ni kawin, penat tak penat kenalah lupakan...

Bercerita bab kawin ni, aku suka sbb bukan kerana aku seorang wedding planner tapi masa ni lah nak jumpa balik kawan2 lama..tak gitu cik Kiah ooooiii...eh mana lak Cik Kiah nie...so sempena kawin Atok ni, aku dah plan ngan kekawan lain tuk berkumpul semua kat umah aku (bukan dalam umah tapi kat kawasan bawah flat aku)...So kami berkonvoi dari Shah Alam ke Tg Karang...yang menyertai kumpulan Gagak Hitam nie..hwa3...adalah aku, Am, Peju, Z + family, Toyol + bini, Rem + family, Dyrul and Ain ngan dirinya sendiri...

Tg Karang....erm sepanjang aku hidup memang aku tak pernah pergi...so ini adalah kali pertama...dimana tempatnya?...haram aku tak ada idea langsung belah mana ia terletak..apa lagi, bebrapa sebelum tu aku mengGOOGLE la cari mapnya dan baru ler jelas sikit otak teman ni mana lotaknya...tuk tidak sesak siap print lagi ni...perjalanan ke sana mengambil masa 40 minit...kami sampai sana dlm kul 1...so sampai jer terus la serbu tempat makan..lapar siot....masakannya biasalah kalau kenduri kawin.nasi minyak...tapi masakan kali ni aku suka betul....aku bagi 10 bintang...sedap...tak mcm setengah majlis kawin yg aku pernah pergi...yang aku suka sgt adalah ayam percik dia...sedapnya..member aku si Am siap tambah satu pinggan kosong khas tuk ayam tu jer....aku lupa nak snap pic...lapor sgt..hehe3

So kesimpulannya pasal kawin atok ni aku listkan seperti dibawah:-
1. Rumah parent dia senang nak cari, so tak susahkan kami berpusing2 mencari seperti kawin si T***l...hehehehee
2. Masakan yang sedap sehingga sesuai tuk jilat jari kaki n tangan...hwa3
3. Warna tema PINK...PINK?..aku agak konfuse la sbb tak pernah aku tgk belah lelaki tema warna pink...pandai Atok mencari topik tuk org yang hadir bergossip..kuang3
4. Tak puas hati sbb kawan aku ni tak jadikan aku wedding planner tuk wedding dia...

Apa2pun kesimpulan aku nie, aku hanya nak ucapkan SELAMAT PENGANTIN BARU kepada kawan aku ni Atok@Ahmad Tardmizi dengan pasangannya Adzreen...TAHNIAH

P/s : Atok aku tak puas hati ko tak ambil service wedding aku....uwaaaaaa....dan ko tak hand over kad kawin walaupun duk tak sampai 100m dari umah aku


Atok with his soulmate, Adzreen

Peju, Me, Dyrul, Azah (Z's wife), Am with Arif (Z's son) and Z

Me & Ain (isn't she so skinny?)


PART 02: Memakan di Johnny's Alamanda, Putrajaya

Selepas settle kat Tg Karang, aku pun balikla membawa diri ni yang masih tak puas hati ngan Atok sbb tak jadikan aku wedding planner dia (hwa3)....Masa nak balik kami ber4 cuba tuk balik ikut jalan lain yang boleh tembus ke Puncak Alam...menurut kawan aku si Ain yang kurus tu..he3...jarak dia dekat jer..dlm 20 minit jer....20 minit ya Ain...lastly nak 2 jam n kami tak ikut jalan ke Puncak Alam sebaliknya terus sampai ke Rawang n ikut jer PLUS..abis citer...tapi best gak sbb sekurang2nya aku tahu kat mana UNISEL and SELANGOR FRUIT VALLEY terletak.....erm bila ckp pasal UNISEL ni..mak ai jauhnya..terpikir gak mcm mana la adik angkat aku yang study sana....jauh tu....

Sampai kat Shah Alam, aku tak rest balik umah sebaliknya terus ke Equine Park, Seri Kembangan tuk hantar Peju...Ain kami anto kat Shah ALam jer sbb dia park keta kat umah aku...minah tu pun kepenatan aku tgk...aku kalau ikutkan nak tido jap inga nak anto Peju ni lewat sikit..tapi pikirkan nanti lewat lak aku nak balik umah...so nak taknak paksa gak la mata ni berjaga....Masa otw ke Seri KEmbangan, Peju kata terus jer ke Putrajaya sbb housemate di takde kat umah..so terus la heading ke ALamanda...erm lamanya tak g Alamanda..makan tahun la jugak..padahal aku ni VIP Card Holder Alamanda..dah berapa kali invitation dari Alamanda aku tak g....mesti diorang bosan nak ajak aku....Bagi aku Alamanda ni tak ubah seperti mini KLCC...erm leh tahan ramai gak pengunjungnya...mungkin sbb hari minggu if not aku rasa sunyi gak...Tujuan ker sini cuma samada makan or tgk wayang..since Peju kata nak tgk wayang tak sempat so dia belanja jer kami makan kat Johnny's....

Bagi aku ni adalah kali ke3 makan kat Johnnys..pertama masa kat Summit USJ, ke2 kat Kinta City, Ipoh dan ini adalah kali ke3...kali ni Peju belanja kami..huhu3...kami order set C tuk 4 org makan, plus 2 dishes yang lain...kenyang tul makan kat situ...padahal bukan ada nasi pun...tapi masa almost half way nak abiskan makanan tu kawan aku si Am tu terjumpa seekor lalat...aduh potong stim tul nak abiskan makanan..tapi potong stim pun abis gak...hahahah...apapun member aku ni wat kepoh la jap bila pelayan dia dtg..siap ckp nak kuarkan dlm paper ni..hwa3...tapi kitaorng takde la kepoh sgt..just nak ngusik jer..if not aku rasa manager kedai tu pun member aku Am akan panggil sure siap suruh bagi free jer....tapi takde la nak wat coz semua dah licin..hwa3...tapi pesana aku kepada sesiap yang nak makan kat situ pastikan la dulu sebelum terus masukkan makanan ke mulut..sbb dlm restoran tu memng ada lalat yang berterbangan...



Johnny's Alamanda Putrajaya

Peju, tukang bayar bil


Me & Am, tukang abis makanan


Food....yummy


More food

Lime juice..nice lol

ABC, so small in size

Already to be eaten...


The waiter, Pram...so polite but we found so hard to figure out what was his been talking about..hehehe


Nak letak apa ek caption for this pic?


Kekenyangan....uuukkks


Peju, Me & Am...so kenyang maaa


Ni la lalatnya..bahan bukti ni...see in court Johnny's management..ahakz






Salam,
Adie Waridi

Comments

Tommy Alanzo said…
sedapnya tgk makanan2 tu... gulppp!
hmmm... bila ko sebut puncak alam, teringat aku jalan yg aku slalu guna dulu masa nak ke batang berjuntai...
aku slalu guna jalan yg takda tol tu... tembus menembus lalu UITM puncak alam dll... dulu jalan ke selangor fruit valley tu slalu aku lalu n kalau str8 je leh tembus ke rawang! ada beberapa kuil india, ada gak kereta waja tinggal rangka terdampar kat tepi sb terbakar n lama gak keta tu tersadai kat tepi! ntah ada lg ke takda! spanjang jln berliku-liku n byk kera! ntah skrg mcm mana... hai knangan! pahit manis ku telan jua...
en mizi said…
saya dan adzreen ingin mengucapkan terima kasih yang tidak terhingga kerana sudi hadir ke rumah kami di tanjung karang. sesungguhnya kehadiran saudara dan kengkawan amat bermakna dan akan menjadi kenangan yang manis untuk kami berdua. tq tq tq

Popular Posts