Thursday, October 2, 2008

Selamat Hari Raya Aidilfitri

Yeah akhirnya menjelma juga hari raya setelah berposa selama sebulan (posa penuh ker..hahahaha)...Sedar tak sedar dah raya...aku macam bisa balik Ipoh la..umah parent kau..kat mana lagi kan...nak balik umah mnetua takde lagi..ahakz...

Tahun ni raya agak istimewa bagi aku coz tahun ni dapat gak aku beli2 barang tuk parent aku..rezeki di bulan posa...cuma tahun ni mak aku jatuh sakit..so takla dapat aku tgk mak aku pakai baju kurung yg aku beli untuk dia..tahun ni aku belikan abju melayu tuk ayah aku n baju kurung tuk mak aku warna ungu..aku pun pakai baju melayu warna ungu...

Tahun ni aku tak gi solat sbb aku sakit kepala sejak semalamnya...bangun pun lambat...tahun ni semua adik beradik aku ada beraya pada pagi raya pertama...selalunya pada raya kedua kakak n abg aku akan balik ke umah mentua masing2...so raya kedua jer lengang jap la pada sebelah paginya..tapi pada sebelah malamnya ada la balik...

Nak kata meriah sgt takde la..just dipagi raya sesudah solat raya (walaupun aku tak pergi) kami adik beradik bersalam-salaman..tahun ni aku raya kami semua mengis bila minta maaf ngan mak...mungkin sbb kami risokan keadaan kesihatan nya...mcm tak caya mak aku yg saiz xl tu kita dah bersaiz M...so kami riso sgt...bagi kami semua apa yg penting kesihatan mak kami...yg aku perasaan kak long aku paling emo..mungkin ada sbbnya....aku lak macma basa menitis gak air mata bila bersalaman ngan parent aku...sedih..mcm2 bermain di fikiran aku...



My big family...mak aku terlantar kat katil...sedih




Tahun ni lebih kurang 10 jenis kuih muih yg kami beli separuh darinya aku beli..hehehe..ikut apa yg aku sukalah...macm biasa bila raya aku tak makan byk..selalunya sampai hari ke 4 baru lah kami masak seperti biasa kalau tak makan jela nasi impit, rendang n kuih muih...sbb tu aku kurus sikit..coz aku bukan makan sgt..setakat sikit jela...plus sikap aku yg malas nak masak..so tak makan la...hehehehe

Apapun aku gembira pada raya kali ni atas sebb aku tersendiri...oleh itu aku ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR & BATIN kepada kekawan dan sesiap yg membaca blog aku ni (adaker yg baca..hehehe)



Salam Lebaran
AdieWaridi

No comments: