Wednesday, October 22, 2008

Masalah Kesihatan

Erm nampaknya title post aku sama jer ngan sahabat baik aku Zakhiri (http://koboiresak.blog.friendster.com)..MASALAH KESIHATAN..sejak 3 hari ni aku selalu mengalami sakit kepala yang melampau..aku memang telah disahkan oleh doktor, aku mengalami tanda2 awal migrain...dulu aku cuma mengalami sakit kepala dimana hanya di belah kiri dan kanan kepala aku jer yg berdenyut tapi kali ini aku sakit di bahagian tengah dahi dan ia lebh menyakitkan...atas sebab itu aku hanya dapat melawan sakit ku pabila aku makan sejenis pain killer yang di panggil PONSTARN..akupun tak pasti betul aku eja atau tak...dulu aku hanya makan panadol tapi kita panadol tak dapat melawan sakit kepala ku yang melampau ni..

Kini aku makin kerap sakit kepala, 2 3 hari ni berturut2 aku sakit kepala..hari pertama aku sakit kepala semasa aku tgh membuat kerja persedian tuk majlis perkahwinan sabtu ini (26hb 10)..akibatnya aku terpaksa berehat dan tido sehingga berjam2 sehingga aku boleh tuk stabilkan diri aku..hari berikutnya aku diserang sakit kepala di kala aku sedang makan tengahari di Restoran Scene di PKNS Shah Alam...aku makin hairan kerana sakit kepala ku kini menyerang aku tanpa mengira waktu..dulu aku akan sakit kepala sekiranya aku terdedah lama kepada panas mentari n melakukan kerja yg berlebihan tapi kini dikala aku sedang dalam keadaan relaks pun ia terjadi...aku rasa sakit kepala ku kini makin teruk walaupun aku dah mengalaminya sejak aku kecil lagi...aku ingat nak wat pemeriksaan doktor juga nanti kat kepala aku ni...riso gak...bila aku fikirkan kalau begini lah keadaan kesihatan aku, macam mana sekiranya aku bekerja sebagai seorang jurutera..berpanas..ntahla...badan aku ni makin lemah aku rasakan seiring dengan usia aku yang meningkat..atau aku yg tak pernah menjaga badan aku sendiri...mana tahu aku yang memusnahkan diri aku sendiri..aku pun tak pasti yang pasti bila aku diserang sakit kepala..lupakan lah segala hal berkaitan kerja...nak berdiri pun aku tak mampu...ubat berkesan agak lambat..cara terbaik yang aku wat adalah cuba merehatkan kepala aku tanpa memikirkan apa...aku cuba kosongkan pemikiran aku...tapi di saat menunggu berkesannya ubat yang aku ambi itu bertindak hanya tuhan saja yang tahu kesakitan yang aku alami...aku kuatkan semangat dan selalu berkata...sakit yang aku alami ni adlah penghapus dosa2 kecil aku..(tula byk sgt wat dosa)..yang pasti dikala ini aku hanya ingatkan Tuhan sedangkan dikala sihat aku selalu melupakanNYA..itula manusia..aku sendiri sedih mengenangkan diri aku sendiri...di kala aku mencoretkan perihal aku ni untuk tatapan org ramai sekiranya membaca, aku masih merasa tanda2 awal sakit kepala bakal melanda sekiranya aku kerja berlebihan waktu dan tak cukup tido (sejak wat bisnes ni aku kena kerja lebih masa n tak menentu)

Kesakitan yang aku alami inilah membuat aku cuba menikmati hidup aku sepuas2nya...LIVE LIFE TO THE FULLEST..Aku berharap aku tidak perlu sakit....


Salam
AdieWaridi

No comments: