Kedai Makan Fatimah, Kg Baru KL

Semalam aku gi ke KL sb nak survey beberapa perkara...mula2 g kat kedai bunga kat PS (Petaling Street ) tuk tanya quotation gubahan bunga, then g SSF kat Jalan TAR tuk survey new item n design...mostly barang2 kali ni lebih kepada tuk decor christmas dan NEw Year 2009....erm ckp pasal NEw YEar apa plan...g merayau or lepak umah...ermmm...kuar topik lak..ada juga design yang wat otak aku terangsang menghasilkan design baru tuk pelamin aku nanti....idea2..hehehe

Pada mulanya aku ingat since dah kuar g KL ni, ibaratnya cam alang2 balik lewat tapi bila dah sampai KL n pergi tempat yang aku nak pergi atas tujuan kerja...aku terus takde idea nak lepak kat ner...erm ternyata aku ni kurang bersosial...hahahahahaha...lastly aku g lunch kat Kg Baru...ni memang fav tempat aku tuk makan lunch la..bukan apa makanan dia sedap..mcm kita makan makanan yang dimasak tuk kita sendiri..maksudnya kalau kita nak masak tuk diri sendir sure kita masak sedap2 kan..so secara pukalnya masakan kat kedai ni sedap..hehehehe..saja jer aku ni tulis berbelit..kenapa tak cakap sedap jer makanan tu..hahahaha ..dan makanan akan dihidangkan kepada anda..tak ke rasa cam kat umah..dengan suasana kampungnya...

So tuk lunch , aku order ayam kampung goreng berempah, sambal udang dan daging masak lemak...manakala air pulak air jagung....menu yang aku order tu adalah menu yang paling famous..aku tak tahula famous tuk semua org yang datang tapi bagi aku n kawan aku itula menu yang akan kami order setiap kali bertandang ke sini....mcm aku ni,kalau sesuatu tu sedap aku pasti akan makan sampai habis n kekadang bertambah...dan makanan kat kedai ni berjaya membuat aku makan sampai abis...hingga menjilat jari2 ku termasuk jari kaki..huhuhuhuhu..giler aper...aku suka giler air jagung dia..ia bukan air biasa yang ietak jus jagung ker tapi sebaliknya jagung yang selalu org letak dlm abc tu diletakkan di dlm gelas dan kemudiannya ais yang dikisar di letakkan di gelas tersebut....ianya mcm ABC tapi hanya ada jagung sahaja....sedap sgt..manis dia just nice..yang penting diorang tak kedekut letak jagung tu..byk...harganya kalau tak silap RM2.80...tuk lunch berdua ni harganya semua RM22..so kepada sesiapa yang terbaca post ni dan tertanya dimana letaknya kedai ni, ianya terletak di Jalan Daud Kg Baru..so kepada sesiapa yang teringin mencuba masakan ala kampung silalah berkunjung ke sana k..erm aku rasa mcm blog Jalan Jalan Cari Makan lak cuma pengantaranya bukan Maria Tunku Sabri..ahakz...larikkkkk

Sambal udang, daging masak lemak, ayam kampung goreng berempah

Air jagung

Semua makanan dihidangkan di dalam belanga

Ni la nama kedainya Kedai Fatimah Selera Kampung


Salam sayang
Adie Waridi

Comments

Popular Posts