Jejalan Dengan Anak2 Buah

Hari ni Hari Deepavali...eemmm ckp pasal Deepavali ni...aku samapai umah hari isnin pas dlm jam 10 dari Balakong..samapai2 aku terus tido..sbb masih penat ngan kerja wedding aritu...tido tak cukup...sedang sonok aku tido nak cukupkan 12 jam nie...tiba2 dlm kul 3pagi aku terdengra org berlari kuar dari dalam umah aku..mas atu heran gak sapa lak yg kuar..yg tinggal cuma aku n hmate aku jer tu...masa tu terpikir apa yg hmate aku nak wat pagi2 nie..so aku pun celik la kan mata yg berat giler ni...mas atu aku nampak berasap jer umah aku nie...tapi takdela syak apa lagi...so kuar umah tgk ramai org kat balkoni...alkisahnya ada kebakaran kat bawah rumah flat yg aku duduki ni....aduh apa jela diorang ni....kalau nak sambut Deepavali pun jgn la sampai membakar...heheheh..terover marah lak...dek kerana tak puas hati aku pun turun la kebawah melihat apa yg terjadi..rupa2nya motor terbakar..selidik punya selidik milik org India yg duk tingkat 3...yg bestnya kat bawah tu tgk jer moto tu terbakar dgr rileks nya....mungkin sbb nak tolon simbah air pun .nak dapatkan suber air susah sikt..kena naik level atas lak..jln terbaik menonton je show tu....termasuk la aku nie....blok aku ni memng macam hal belaku...geram pun ada....so pas tgk show kat bawah umah tu aku takleh tido..alih2 aku tgk hbo citer harry potter..nasib baik citer yg belum aku tgk..so aku tgkla sampai abis..hehehe last2 tertido gk pas abis citer tu dan bgn lewat..kul 12...hahahaha..giler...

So, Deepavali ni aku just g Kepong umah kakak aku tuk hantar barang...dah puas borak2 aku bawa 3 org anak buah aku ni g Jusco Kepong..tu pun sbb anak buah aku Si danial ni yg duk sibuk nak g sana sbb nak main (kat sana ada macam park tuk budak)...so aku pun bawa la budak2 ni g Jusco...memng susah nak jaga anak buah aku ni terutama si Danial ni...cakap pasal Danial ni, bagi aku dia ni jenis cepat tangkap apa yg berlaku n apa benda yg terjadi kat keliling kita...dan yg aku nampak dia ni suka sgt nak ambil tahu pasal gadget2...sikap ingin tahu dia memng tinggi...tapi malas nak belajar...so ni la pic2 yg smepat aku snap sementara bateri kamera masih ada.


Anak buah aku : dari kiri Azimah, Emir Danial dan Natasya




So sementara menunggu diorang main aku pun nak gak snap pic2 aku..hehehe..mana aci diorang jer bersuka ria..aku pun nak gak gak..heheheh




Setelah penat bermain..bukan aku yg penat tapi anak2 buah aku so kami pun soru lah kat KFC....ni adlah pilihan si Danial tu sbb dia nak dapat mainan dari KFC...layan jela...

Ni la kali pertama aku bawa mereka keluar jejalan...bukan apa selama ni aku jrg jumpa mereka...jumpa merkea pun bila ada hal ngan kakak aku if not mana ada aku nak jenguk diorang saja2...hope dgn cara ni aku dapat mendekati anak2 buah aku ni...tq kepada kawan aku Am sbb dia ni pandai melayan budak2 nie..budak2 ni pun sampai tersasul panggila ku Am..sapa nak jawap tu....Lu pk la sendiri (sori nabil ambil tagline ko...hahahaha)



Salam
AdieWaridi

Comments

Popular Posts