Tuesday, August 5, 2008

Yeah dapat gak beli pokok bunga hiasan

Pagi Isnin tadi, aku bgn awal..pas hantar kawan, aku terus ke tesco tuk beli barang dapur bersama hmate aku. Aku dah lama nak beli pokok bunga hiasan. Pokok2 yg sedia ada kat koridor umah aku tu semuanya warna hijau..bosan gak..so aku memang teringin sgt nak tgk ada bunga..mula2 nak beli pokok bunga ros tapi fikirkan pokok tu berduri dan kat rumah aku ada budak2 kecil..nanti tercedera lak budak2 tu...tak pasal2 aku kena saman kerana kecuaian...

So since kat luar tesco tu ada org jual pokok hiasan, apalagi menyinggah ler jawapnya..aku cuka cari pokok yg renek n lebat bunga nya..huhuhuhu n yg dlm budget aku..hahahaaha..budjet dlm rm5 jer sepokok...n kebetulan memng ada satu pokok rm5 dan siap ada promosi 3 rm12..apalagi membeli belah lah jap aku pokok2 bunga kat situ..wah bunyi cam byknye jer aku beli padahal aku cuma beli 6 pokok jer...aku beli 3 jenis yg berbeza dan juga warna yg berbeza...kuning, putih dan merah...aku tak sure lak apa nama pokok hiasan yg baru aku beli tu...apapun wat masa nie aku puas hatilah..mungkin ada rezeki sikit aku nak beli pokok bunga yg jenis gantung lak...suka tgk bunga tapi malas nak jaga..hahahaha

Balik jer dari Tesco terus bercucuk tanam..sbb aku ada 3 lagi bekas bunga yg kosong...benih bunga yg aku tanam sejak seminggu lepas tak juga2 tumbuh ..aku rasa mati lah tu..tu yg geram terus aku beli pokok yg dah siap berbunga..puas hati aku..hahahahahaha..sekurang2nya aku dah ada aktiviti tambahan..menyiram pokok bunga tu dan menjaganya agar tidak mati..

No comments: