Pelamin last minute

Pada Khamis lepas aku terima panggilan daripada seorang kakak yg merupakan pemilik butik pengantin di Kompleks PKNS..masa tu aku baru jer nak bgn tiddo..huhuhuhu (kul 12.00 tghari)..jap2 jer terus akak tu tanya leh tak wat pelamin sabtu ni..masa tu aku tak fikir apa dah terima jer..yelah rezeki jgn ditolak..

So akak tu suruh gi jumpa client tu kat butik dia dlm kul 2 ptg...aku apalagi semangat nie terus mandi...tak sabar..hehehhe..padahal masa yg diberi hanya 2 hari jer...tapi masa tu tak fikir apa dah yg penting ada income..hahahaha...tapi bila fikir kali kedua riso gak sempat ke nak beli barang, tempah bunga....erm bertambah persoalan di otak aku nie....

MAsa jumpa client tu segala persoalan terjawap...aku tak perlu nak riso pasal bunga or what so ever sbb dia cuma nak pelamin kosong jer...bunga makcik dia akan sponsor...bila dgr tu legalah...setelah harga dipersetujui dan terima duit secara lump sum terus kami memulakan kerja...cari kain, brg2 yg berkaitan dan yg penting cari lori tuk disewa...mlm baru aku balik...penat gak...tapi puas bila semua dah dibeli...

Tapi aku terlupa beli fairy light...so pada hari jumaatnya selepas solat..aku bergegas ke KL dengan ditemani oleh adik angkat aku Shah (budak Ganu)...ada gak teman tuk wat aku berjaga ketika membawa keta...partner aku ada kat umah wat persediaan terakhir...aku terpaksa bawa adik angkat aku nie sbb aku dari hari Khamis tu tak tido...samapi kat KL hujan turun....semoga hujan itu membawa rahmat kepada semua..itulah yg aku doakan seiap kali bumi ini dibasahi dengan hujan...sejak aku kecil aku berdoa setelah diajar oleh ustazah aku.

Hari sabtu, kami bergearak ke Dewan Sivik MBPJ...agak blur gak dewan ni yg kat mana..bukan setakat aku n the gang tapi brother lori tu pun blur gak pada mulanya...huhuhu..however kami selamat sampai gak ke destinasinya...setelah meng unloading semua barag ...kerja ar apalagi...

nak jadi cerita..sepanjang wat kerja kat dewan tu, haram air cond tak pasang langsung...aku dah kepanasan macma cacing yg terdampar kat atas lantai simen di kala matahri terpacak di atas...aku bila dah jadi macam tu mula...aku ni bukan apa sbb aku memng takleh berada dlm keadaan yg terlalu panas...al kisahnya ak mula sakit kepala..since lately aku bukan setakat sakit kepala sikit tapi kini aku dah mula migrain, so aku colapse..aku tak larat nak wat kerja...sebelum berlarutan, aku dan raaz gi farmasi beli ubat tahan sakit...pas jer makan aku terus baring tuk rest if not..sampai malam aku tak ok


Di sanp oleh adik angkat aku Shah ketika aku ala2 pengsan


Dalam kul 2.00 siap lah pelamin...Pada sebelah malam ni kami semua dijemput untuk hadir ke majlis tersebut..lagipun pada malam selepas majlis tersebut kami perlu menurunkan pelamin tersebut..pada malamnya kami semua beremapat pakai baju bertemankan hitam n silver..huhuhu..kononnya nak support pengantin la..sbb tema dia silver n black..huhuhu...bila tgk yg hadir aku rasa hanya kami berempat jer yg pakai camtu n duk satu table..hahahaha...anyway majlis berjalan dengan lancarnya..n pengantin berpuas hati dengan pelamin dia..alhamdulillah...
Selamat pengantin baru fida & Shah




















Comments

Popular Posts