Friday, August 1, 2008

Bercuti 3H2M:Selama dan Ipoh

Aku mula cuti suka2 sejak hari Isnin yg lepas. Tapi aku tak terus balik ke kg halamanku di Ipoh tapi sebaliknya terus balik ke rumah hmate aku di Felda Ijok, Perak...Perjalan yg sungguh jauh..bukan sebab tempat tu jauh tapi sbb kami singgah beberapa tempat sehinggakan tempoh perjalanan kami mengmabil masa hampir 12 jam..erm cam g oversea lak...huhuhu

Selama berada di Felda Ijok, byk pengalaman yg aku tak dapat di kota...secara tak langsung byk juga benda yg aku tak tahu mengenai kehidupan kg setiap kali balik umah kawan aku nie..jauh berbeza dgn kehidupan keluarga aku di tengah2 pekan ipoh tu..lagipun kg halaman aku di kawasan perumahan..huhuhuu

Tapi benda yg aku cari selama berada di Felda Ijok ada untuk pergi ke pekan Selsa di pekan Batu Kurau, semata2 untuk mencari sejenis ubat resdung...al kisahnya aku dah pergi ke pekan Selasa pada satu ketika dulu dan terlihat lah akak ni wat demo resdung...yg menarik minat aku adalah pabila kapas yg disumbat ke hidung di letakkan ke dlm bekas air...pabila diletakkan di dlm bekas air itu kita akan nampak ulat resdung tu terapung dgn byknya...tapi masa tu aku tak beli..so bila ada kesempayan untuk pergi ke Pekan Selasa ni lagi, aku bercadang membelinya tapi hampa yg aku dapt chewah...kerana akak tu takde..aduh tension gak...ubat resdung lain ada byk tapi aku tetap nak yg akak tu punya....erm nampaknya takde rezeki aku juga la.....hingung ku terus soksek soksek..huhuhuhu

Kini aku telah berada di Ipoh, pulang ke ipoh pada hari Rabu malam..dan kini sudah hari Jumaat. Aku bercadang tuk pulang ke Shah Alam pada petang ni..kerana pagi hari Sabtu aku kena jumpa client. Kat Ipoh takde wat aktviti apa sgt cuma pagi tadi g berjalan2 di Taman Rekreasi Abdul Aziz..aku pun tak Sure nama tempat tu tapi lebih dikenai dgn PAdang Polo oleh org Ipoh..Ramai gak org terutamanya Cina...wealaupun tak bawa kasut jogging tapi aku dan member kau cuma berjalan keliling taman tersebut..penat jugala babe..huhuhuhu.

Semalam cuma pergi ke Manjoi menjenguk rumah sedara hmate aku ni...Erm bila bab masuk ke Manjoi ni main gamble jer coz byk sgt simpang..kalu tak tahu jalan sure sesat n tak kuar dari perkampungan tu..huhuhuhu..kira aku terror sikitla...Sempat juga menjengah ke pasar malam di Silibin..kebetulan lalu disitu..so apalgi nak tgk apa yg ada kat Pasar malam di Ipoh nie...ternyata still sama jer macam pasar2 malam di KL..tapi kali ni penuh ngan buah-buahan rambutan, manggis dan durian..yelah ngah musim katakan...so slah satu aktiviti aku sepanajng bercuti ni makan durian..heheheh yeah sedap...tapi tempoyak taklayan..camno tu...sedang berjalan tu kat pasar malam teserempak lak ngah adik angkat ku yg lama gak menyepi sejak bekerja nie...di menolong ayahnya berniaga jagung rebus..teringin nak beli tapi apakan daya sejak dari hari Isnin , gusi di geraham aku membengkak menyebbakan aku susah untuk mengunyah...dah rasa mcm org tua yg takde gigi jer bila nak menjamah makanan

Nampaknya dah nak kul 1..kena bersiap sedia tuk e masjid..bersambung lagi bila aku dah balik Shah ALam nanti


Salam

Adie Waridi

No comments: