ARTisSENI ; Cabang Bisnes Terbaru Aku



Print Screen of the ARTisSENI page at wordpress.com

Setelah hampir 3 minggu aku berusaha mencari bahan rujukan dan segala apa yg patut untuk kelas figure drawing aku nie..akhirnya, dengan rasmi kelas figure drawing aku dapat di realisasikan.. Sejak semalam aku dan bisnes partner aku telah melakukan promosi kelas Figure Drawing di Kakiseni.com dan juga laman web art yang lain. Kami menjangkakan akan memulakan sesi pada bulan September 2008.

Idea ini tercetus apabila aku, bisnes partner aku dan lecturer aku telah berbincang untuk mengadakan kelas Figure Drawing kami sendiri di mana ianya akan diuruskan oleh aku berdua manakala tuk mengajar lecturer aku iaitu En Suzlee Ibrahim. Setelah abisnya kelas akrilik selama 6 bulan, kami ingin melakukan sesuatu yg baru agar kami akan terus berkarya disamping membuat duit poket....yelah nak menghasilkan painting pun memerlukan modal. Setelah semua bersetuju, adalah menjadi tugas aku untuk membuat pertas kerja sikit dan menyiapkan laman web khas untuk kelas tersebut..dan finally lahirlah ARTisSENI.

ARTisSENI buat pada masa ini akan hanya memulakan kelas figure drawing jer. Tapi perancang jangka masa panjang aku unuk menjadikan ARTisSENI sebagai sebuah sekolah art yg lebih menjurus kepada pendedahan dunia nyata sebagai seorng pelukis dan yg berkaitan. Untuk figure drawaing class ini, kelas akan berlangsung selama 4 bulan. Diadakan pada setiap minggu hari Ahad. Yuran kelas dikenakan iaitu RM200 setiap bulan. Setelah abis tempoh pengajian, para pelajar akan berpulang mengadakan pameran di galeri seni yg telah kami pilih untuk bekerjasama disamping akan diberikan sijil penyertaan. Di sini aku nampak, ianya adalah sebuah platform yg bagus untuk sesiapa saja terutama yg ingin menjadi pelukis dan pelukis yg baru, untuk membuat portfolio. Melalui pameran secara berkumpulan yg akan diadakan, ianya akan memberi pendedhan yg bagus bagi pelukis baru ini kerana secara logoknya, adalah amat sukar bagi pelukis yg belum ada nama untuk mengadakan pameran di galeri kerana pada kebiasaannya, galeri akan menilai dari segi pengalaman dan pameran2 yg pernah disertai sebelumnya sekiranya galeri tersebut ingin membuat pameran untuk pelukis tersebut. Apa yg aku nampak ianya adalah amat sukar bagi pelukis2 baru dan dgn adanya inisiatif seperti ini aku harap ARTisSENI dapat memudahkan proses tersebut. Selain daripada itu aku berharap ARTisSENI akan ada galerinya sendiri pada masa akan datang.

Dengan lahirnya "anak" aku yg terbaru ini, bertambahlah kerja aku selain daripada menguruskan kerja2 aku yg lain dari segi marketing dan juga mengendalikan web. Pengsan...dusssss

Salam,
Adie Waridi

Comments

Popular Posts